mgr Laura Mętel
08 Sier

Warsztaty dla dzieci ze zdrowego żywienia i stylu życia

Ach, co to był za dzień pełen wrażeń ! Praca z dziećmi daję niezwykłą radość i satysfakcję, którą ciężko opisać słowami. A największą nagrodę za pracę jaką wykonuję są uśmiechy dzieci. Podobnie było dzisiaj, gdzie podczas warsztatów dzieci miały okazję uczyć się poprzez zabawę. Część teoretyczna była przeplatana zadaniami praktycznymi, zabawami związanymi z aktywnością fizyczną oraz kreatywnymi grami. Zdecydowanie nie było czasu na nudę! 

Warsztaty ze zdrowego odżywiania, podczas tygodnia ,,Wakacje  Pałacem” w Lubostroniu cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. Zorganizowałam je razem z Anią, która doskonale zna się na dzieciach, ponieważ jest pedagogiem i organizuje animacje dla dzieci. Spodziewałyśmy się garstki osób, a przybyło ponad 30 dzieci w różnym wieku ! Mimo tak licznej grupy, wszyscy bardzo uważnie słuchali, odpowiadali na pytania, a wszystkie zadania były wykonywane  z niezwykle dużym zaangażowaniem

Podczas warsztatów dzieci m.in. dowiedziały się :

  •  po co potrzebne jest nam pożywienie ?
  •  jakich składników dostarcza nam żywność?
  •  jak wygląda piramida zdrowia (Po omówieniu ogólnych zasad budowy piramidy zdrowia, dzieci w grupach miały samodzielnie stworzyć taką piramidę. Umieszczając na odpowiednich piętrach grupy produktów spożywczych)
  • jakich właściwości odżywczych dostarczają: warzywa i owoce, produkty zbożowe, nabiał i mięso, tłuszcze,
  •  dlaczego powinniśmy jeść ciemne pieczywo a nie białe?
  • co powinniśmy pić ?
  • jaki wpływ na organizm mają słodycze oraz ile cukru dostarczają
  •  czym można zastąpić słodycze ?

Najciekawsza dla małych słuchaczy okazała się część związana ze słodyczami. Po omówieniu szkodliwych właściwości słodyczy, przeszliśmy do zadań praktycznych z wykorzystaniem białego cukru. Razem z Anią, wybrałyśmy kilka wg. Nas najbardziej zasobnych cukier i  najczęściej wybieranych słodyczy przez dzieci tzw. bomb cukrowych. Do każdego produktu kolejno poprosiłyśmy chętną parę. Jedno dziecko miało za zadanie odczytać z etykiety produktu ilość cukru w gramach, następnie wspólnie przeliczaliśmy na ilość łyżeczek, a na koniec drugie dziecko nasypywało cukier do foliowych woreczków.

Przedstawiłam również dzieciom typowy jadłospis dziecka w ich wieku. Przy każdym posiłku było zaznaczone ile cukru zawiera pojedynczy produkt.  Czytając po kolei jadłospis, dzieci nasypywały łyżeczkami do wysokiej szklanki cukier. Z jednego całego dnia razem z napojami nazbierała się ogromna ilość cukru, bo aż 53 łyżeczki cukru= 265 g ! Mało brakowało, a szklanka by okazała się za mała

Twój komentarz




POKAŻ